Mua riapoo ! Mä olen hävittänyt Mallan neuvolakortin :C

 ... Juu , tiedän , soitto neuvolaan , hiukan kaunista puhetta (jos ei kehtaa sanoa, että se ny vaan hävis , voi kekata hyvän " no ku mä jätin kassin kahvilaan ja sit ku viiden milsan päästä palasin hakemaan sitä se oliki jo menny ...) tarinan :D , mutta kun pointti ei olekaan tuo , vaan tämä hitonmoinen hajamielisyys , joka vain pahenee vuosi vuodelta !   Miksi , oi miksi mulla haviää aina kaikki (ja oikeastaan ei mikään) , miksen voi kuulua siihen ihmiskastiin joka osaa laittaa tavaransa aina kauniisti (ja heti) omille paikoilleen , miksi aina kun astun ovesta ulos menee vähintään  puolituntia, kun etsin takkiani, lompakkoani, laukkuani, avaimiani ... Joskus itseänikin !

  ... Kuitenkin aina tähän mennessä olen löytänyt kaikki tavarani , vaan eipä tule vastaan tuo himpuran neuvolakorttikotelo , joka pitää sisällään myös Mallan kelakortit ,,,Kele:(

  Jos nyt annan periksi , tarkoittaako tämä nyt sitä , että tästälähin tilanne vain huononee . Huomenissa häviää lompakko , sitten avaimet , ehkäpä ensiviikolla en enää muista osoittettani ?   Onkohan muistini heikentynyt viime vuosina oleellisesti , olisikohan jo aika mennä jonkinmoiseen muistitestaukseen ...

 Soitto äidille ja palautus maanpinnalle ... - Ainahan sä tollanen oot ollu , muistatko kun isot tytöt olivat pieniä, tulit meille ja naapurit saivat aina käydä rautalangalla avaamassa autos ovet, kun jätit avaimet virtalukkoon ja suljit ovet ...   Niimpä, ei kai se ihme ole , jos kulkee hiukan pää pilvissä ja aivot sumussa . Mitään "duunitärkeää" asiaa ei ole hoidettavana, mutta miljoonia asioita jotka kuitenkin pitää hoitaa ja muistaa . Lapsukaisilla on tapansa puhua ja tarvita äitiä yhtaikaa , siinä välissä pitäisi kyetä kuuntelemaan isännän, ystävien , isojen lapsien ,,,Kaikkien asiat , painaa ne mieleen ja muistaa !!!!!!!!   ei onnistu !!!!!!!

       Eetun puheen kuunteleminen ja ymmärtäminen vie jo toisinaan kaikki voimat , mietitäämpä, että olisin työssä ja minulle tulisi oikein tärkeä vieraskielinen asiakas , jonka puhumaa kieltä en ymmärtäisi edes lähes täydelliseti , kuitenkin etukäteen minua olisi ohjeistettu , että on äärimmäisen tärkeää ymmärtää sitä ja vastata hänen puheeseensa mahdollisimman nopeasti ja selkeästi ... Siinä sivussa hoitelisin muutaman muun (lähes yhtä tärkeän) asiakkaan kanssa keskustelut ja kokisin huonoa omaatuntoa , että kukahan noista nyt jäi hiukan vähemmälle ... Asiaa ei yhtään auttaisi, jos yksi asiakkaista kiljuisi - Miksi sinä et yhtään kuuntele ??????

     Haa, jopas auttoi , kirjoittaminen tosiaan on terapeuttista . Kakat mussa mitään vikaa ole , mulla on edelleenkin " baby dementia" , se joko paranee tai sitten ei , mutta mitäs siitä sitten !!!   

  Ai niin , lapsista puheenollen , eilen tein makkarasoosia ja Eetu tapansa mukaan tuli pummimaan "raakoja" makkaran siivuja miltei sitä myöden kun sain niitä leikatuiksi . - Anna äiti meille makkaraa , sanoi tuo ja paineli viemään siskolleen toista siivua .Kului hetrki ja Eetu sanoi siskolleen , - Hae sä nyt siltä toiset . Malla siihen, - En mä voi ! , johon Eetu , - Mikset? Mallan kirkas ääni vastaa , - No ku se ei anna kuiteskaan , se on mulle varmaan vihanen ku mä piirrän  sen säkkituoliin ...    Arvaa tuliko kiire ?????????

   Huh, jokohan sitä uskaltais soittaa sinne neuvolaan siitä kortista ja sit Kelaan vielä...  :D