Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty jne ... Pitää varmasti paikkansa , mutta olisi joku voinut hiukan täsmentää tuota, että siihen  suunnitteluun sitten kuluu aikaakin juuri tuon  "työstä" säästyneen puolikkaan ajan verran ...

       Minä olen ollut tämän joulun suhteen hyvin järjestelmällinen , olen suunnitellut ihan kaiken valmiiksi . Jouluruoat on kirjoitettu ylös , tulostettu ja liimattu kauniille pahvialustalle joulumenuksi . Kauppalista on kirjoitettu ja jopa laskettu jouluruoille "budjetti" (tosin se hiukan mättää siinä mielessä , että vaikka kuinka antaisi lompakolle auringonvaloa , lannotteita ja kastelisi huolella , sen sisältö EI osoita kasvamisen merkkejä)

   Jokikinen (miltei) joululahja on nyt hankittu , niiden piilottelu on luku sinänsä . Lapset ovat lievästi sanoen ihmeissään , kun äiree seuraa heitä haukkana paikasta toiseen ja karjuu : - sinne kaappiin ei mennä ...

  Tämän joulun suunnitelmallisuus muuten johtuu seikasta, että joulu vietetään maalla . Sinne nyt kun kuitenkin on täältä kaupungista tuo 100 kilometriä, ei ihan viitsi lähteä unohtunutta joululiinaa täältäkään hakemaan ja minä , joka ole syntynyt syyskuussa ja horoskoopiltani neitsyt huomaan usein omaavani joidenkin asioiden suhteen neitsyen hyvin pikkutarkan , suorastaan pilkunvilaajamaisen luonteenpiirteen ... Toisin sanoen , joulu olisi piloilla, jos se aattoaterialle suunnittelemani pöytäliina jäisikin kotiin ... ;D

  Ensi viikolla alkaa leivonnat ja viikon vaihteessa olen lupautunut äidille ja isälle tekemään joulusiivoa . Hiukan etu käteen pelottaa, kun äiti kertoi , ettei hän halua ammattisiivoajaa heille "häsläämään" , kun viimeksikin näiden käynnin jälkeen oli huomannut , että mikroaaltouuniakaan ei ollut siirretty ollenkaan ja sen alta pyyhitty pölyjä ... Ja minä kun en ole siivouksen suhteen yhtään "neitsyt" , vaan mottoni onkin : Maton alle piilotettu on hyvin siivottu ...

  Ai juu , loppuun vielä Malla logiikkaa ... Neiti katseli jotakin tarjouskuvastoa ja huusi mulle,- Äiti , tääl on marsu tietokone puoleen hintaan . Minä tietysti hämmästelin,- mistä sä tiedät , että se on puoleen hintaan , kun et tunne numeroitakaan ... Neiti selitti ,- no tiedän siitä, kun tää kuva on puolet pienempi ku muut ...

  Aika hyvin päätelty kolme-vuotiaalta ...

    Mukavaa joulunodotteluaikaa kaikille ... Mikä sanahirviö , miten se kirjoitetaan ?  :D